1. Педагогічна готовність:
навички читання;
навички лічби і розв'язування простих задач;
навички малювання;
уміння розгорнуто відповідати на запитання;
великий словниковий запас; загальна обізнаність.
2. Інтелектуальна готовність:
розвинена уява; добра пам'ять;
уміння орієнтуватись у просторі та часі;
розвинене наочно-образне мислення (уміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, уміння порівнювати їх, бачити їхню подібність і відмінність);
розвинена дрібна моторика (володіння олівцем, ручкою, ножицями, навички малювання);
передумови абстрактно-логічного мислення (здатність розуміти символи та формулювати запитання, самостійно розмірковувати, знаходити причини явищ, робити прості висновки).
3. Мотиваційна готовність:
намагання засвоїти роль школяра (бажання ходити до школи), прийняття системи вимог, які ставлять школа та вчитель.
4. Емоційно-вольова готовність:
уміння керувати своєю поведінкою;
збереження працездатності протягом одного уроку і протягом навчального дня;
емоційна стійкість (регуляція емоцій);
уміння стримувати свої імпульси (наприклад, не перебивати інших під час розмови);
уміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля
5. Комунікативна готовність:
бажання спілкуватися з дорослими та дітьми;
уміння встановлювати контакти з учителем;
збереження відчуття дистанції;
здатність до особистісного контакту з дорослим (на противагу ситуативному);
уміння встановлювати контакт з однолітками;
уміння увійти в дитячий колектив і знайти своє місце в ньому;
уміння виконувати роботу разом.