среда, 24 ноября 2021 г.

ПОРАДИ БАТЬКАМ: «ІГРИ З ДІТЬМИ ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНКИ»


Гуляти дуже корисно для дітей. Під час прогулянки дитина може вийти за межі звичного, відкрити нове, отримати індивідуальний досвід - відчути, спробувати, доторкнутися до того, що її оточує. Під час прогулянки дитина пізнає себе та довкілля, зокрема. Зацікавити дитину, зробити щоденні гуляння на вулиці захопливим заняттям, а не рутинним обов’язком, що швидко набридає, допоможуть ігри.


  • «Послухай і скажи»

Запропонуйте дитині закрити очі, вслухатися в навколишні звуки й описати, що вона чує - шелест листя, розмови людей, шум автомобілів, спів птахів.

Допомагайте малюкові формулювати речення повністю: «Я чую, що десь далеко сміються і грають діти».

Так дитина буде навчатися аналізувати свої відчуття і надавати їм словесної форми.


  • «Улюблений герой»

Уявляємо героя улюбленого мультфільму та вигадуємо йому завдання на прогулянці.

«Герой наразі вирушає на завдання до магазину, а потім ми разом із ним підемо в ліс збирати квіти для принцеси (сестричці чи бабусі)!»

Така гра точно не залишить дитину байдужою і допоможе зробити важливі справи (придбати покупки чи оплатити квитанції в банку)


  • «Клумба в піску»

Звичні ігри в пісочниці можна також подати по-новому. Спробуйте зробити з дитиною в піску невеличку «клумбу», прикрасьте її камінчиками, вставте в пісок красиві листочки й гілочки, травичку. Фантазувати можна досхочу, дитячий автомобіль може підвозити камінчики, ляльки милуватимуться «квітами» тощо. Заохочуйте дитину розвивати уяву, вигадуючи сюжет гри.


  • «Захована іграшка»

Візьміть на прогулянку кілька іграшок (кубик, машинку, зайчика та м’ячик). Крейдою намалюйте клітинки і в кожній з них - схематично якусь одну іграшку. Потім попросить дитину заплющити очі та відвернутися, а самі сховайте предмети на невеликій відстані. Нехай вона шукає й розкладає по клітинках. Коли знайде всі, змініть ролі.


  • «Малюнки на асфальті»

За допомогою крейди можете створювати разом картини на асфальті. Мама, наприклад, розпочинає: малює коло, а потім каже: «Це павук, спробуй домалювати йому лапки!». Або можна погратися в класики незвичної форми - намалювати равлика, пірамідку чи вежу.


  • «Загублені листочки»

Зірвіть (а восени - зберіть) листочки з різних дерев і давайте дитині їх по черзі, щоб вона шукала, на якому дереві вони ростуть. Не забудьте, похвалити дитину, коли вона впорається із завданням і розповісти *їй про знайдені дерева.*


  • «Омріяна калюжа»

Після дощу прогулянку також можна зробити цікавою. Взувайте чобітки - й гайда по калюжах! Пускайте по струмочках палички, уявляйте, що це кораблики, або зробіть їх із паперу. А ще прогулянки після дощу - це дуже корисно, адже свіже повітря зволожується, стає м’якшим та чистішим.


  • «Шукаю-шукаю...»

Загадайте дитині слово з предметів, що знаходяться поблизу, і назвіть його першу букву, кажучи «Шукаю-шукаю, відшукати хочу щось на букву... « д». Дитина має озирнутися і назвати об’єкти на цю букву в зоні видимості. Наприклад, «Це дерево?», «Це дитячий садок?» тощо. Коли вона вгадає, то стане ведучим.

За допомогою такої гри дитина вчиться розбирати слова на літери та уважно аналізувати навколишнє середовище.


  • «На що схожі хмаринки»

Коли будете гуляти в хмарну погоду, пофантазуйте разом, на що ж схожі хмари над вами. Запропонуйте дитині розповісти, що вони їй нагадують, показати їхні окремі частини, скласти історію. Така гра чудово розвиває уяву і образне мислення.


  • «Дослідники»

Для різноманітності можна провести разом з малюком декілька експериментів: наприклад, показати, як мурахи поспішають на солодке або перевірити, на що перетворюються на морозі мильні бульбашки.


Головне — пам’ятайте про те, що вам під силу перетворити звичайну прогулянку на справжню пригоду, повторення якої дитина чекатиме з нетерпінням.

КОНСУЛЬТАЦІЯ «ЯК ВИРІШУВАТИ ДИТЯЧІ КОНФЛІКТИ?»

  Вирішення дитячих конфліктів є важливою навичкою для дітей, оскільки воно допомагає їм розвивати соціальні вміння, співпрацю та розуміння ...