Гуляти дуже корисно для дітей. Під час прогулянки дитина може вийти за межі звичного, відкрити нове, отримати індивідуальний досвід - відчути, спробувати, доторкнутися до того, що її оточує. Під час прогулянки дитина пізнає себе та довкілля, зокрема. Зацікавити дитину, зробити щоденні гуляння на вулиці захопливим заняттям, а не рутинним обов’язком, що швидко набридає, допоможуть ігри.
«Послухай і скажи»
Запропонуйте дитині закрити очі, вслухатися в навколишні звуки й описати, що вона чує - шелест листя, розмови людей, шум автомобілів, спів птахів.
Допомагайте малюкові формулювати речення повністю: «Я чую, що десь далеко сміються і грають діти».
Так дитина буде навчатися аналізувати свої відчуття і надавати їм словесної форми.
«Улюблений герой»
Уявляємо героя улюбленого мультфільму та вигадуємо йому завдання на прогулянці.
«Герой наразі вирушає на завдання до магазину, а потім ми разом із ним підемо в ліс збирати квіти для принцеси (сестричці чи бабусі)!»
Така гра точно не залишить дитину байдужою і допоможе зробити важливі справи (придбати покупки чи оплатити квитанції в банку)
«Клумба в піску»
Звичні ігри в пісочниці можна також подати по-новому. Спробуйте зробити з дитиною в піску невеличку «клумбу», прикрасьте її камінчиками, вставте в пісок красиві листочки й гілочки, травичку. Фантазувати можна досхочу, дитячий автомобіль може підвозити камінчики, ляльки милуватимуться «квітами» тощо. Заохочуйте дитину розвивати уяву, вигадуючи сюжет гри.
«Захована іграшка»
Візьміть на прогулянку кілька іграшок (кубик, машинку, зайчика та м’ячик). Крейдою намалюйте клітинки і в кожній з них - схематично якусь одну іграшку. Потім попросить дитину заплющити очі та відвернутися, а самі сховайте предмети на невеликій відстані. Нехай вона шукає й розкладає по клітинках. Коли знайде всі, змініть ролі.
«Малюнки на асфальті»
За допомогою крейди можете створювати разом картини на асфальті. Мама, наприклад, розпочинає: малює коло, а потім каже: «Це павук, спробуй домалювати йому лапки!». Або можна погратися в класики незвичної форми - намалювати равлика, пірамідку чи вежу.
«Загублені листочки»
Зірвіть (а восени - зберіть) листочки з різних дерев і давайте дитині їх по черзі, щоб вона шукала, на якому дереві вони ростуть. Не забудьте, похвалити дитину, коли вона впорається із завданням і розповісти *їй про знайдені дерева.*
«Омріяна калюжа»
Після дощу прогулянку також можна зробити цікавою. Взувайте чобітки - й гайда по калюжах! Пускайте по струмочках палички, уявляйте, що це кораблики, або зробіть їх із паперу. А ще прогулянки після дощу - це дуже корисно, адже свіже повітря зволожується, стає м’якшим та чистішим.
«Шукаю-шукаю...»
Загадайте дитині слово з предметів, що знаходяться поблизу, і назвіть його першу букву, кажучи «Шукаю-шукаю, відшукати хочу щось на букву... « д». Дитина має озирнутися і назвати об’єкти на цю букву в зоні видимості. Наприклад, «Це дерево?», «Це дитячий садок?» тощо. Коли вона вгадає, то стане ведучим.
За допомогою такої гри дитина вчиться розбирати слова на літери та уважно аналізувати навколишнє середовище.
«На що схожі хмаринки»
Коли будете гуляти в хмарну погоду, пофантазуйте разом, на що ж схожі хмари над вами. Запропонуйте дитині розповісти, що вони їй нагадують, показати їхні окремі частини, скласти історію. Така гра чудово розвиває уяву і образне мислення.
«Дослідники»
Для різноманітності можна провести разом з малюком декілька експериментів: наприклад, показати, як мурахи поспішають на солодке або перевірити, на що перетворюються на морозі мильні бульбашки.
Головне — пам’ятайте про те, що вам під силу перетворити звичайну прогулянку на справжню пригоду, повторення якої дитина чекатиме з нетерпінням.